Słowa kluczowe jako skuteczne narzędzie pozycjonowania stron internetowych

Dobrze dobrane słowa kluczowe w rękach osoby zajmującej się pozycjonowaniem to klucz do sukcesu każdej firmy. Wiele prowadzących firmy lekceważy ten problem. Uważa, że pomoc nie jest im potrzebna.

 

Gdzie umieścić słowa kluczowe?

  • tytuł

Tytuł artykułu internetowego jest niezwykle istotny argument dla normalnego czytelnika, jak i wyszukiwarki internetowe. W tytule powinniśmy umieszczać najważniejsze słowa kluczowe.

  • treść

Według przeprowadzonych analiz ilość procentowa słów kluczowych do treści powinna wynosić maksymalnie 6-7%. Frazy kluczowe w treści powinny być pogrubione – oczywiście w granicach zdrowego rozsądku.

  • nagłówki

Bardzo istotny element w treści. Można wyróżnić 6 poziomów nagłówków, h1 – najbardziej ważny, h6 – najmniej ważny.

 

Jak dobrać słowa kluczowe ?

1. Wybierz słowa kluczowe, które odzwierciedlają zawartość strony

Niekiedy użytkownicy skupiają się na słowach kluczowych, których w ogóle nie występują w treści witryny. Pozycjonowanie tego typu słów kluczowych nie przyniesie oczekiwanych efektów. Oprócz tego użytkownik wprowadzony w błąd nie wróci kolejny raz na witrynę.

2. Zapisz wszystkie możliwości słów kluczowych

Przed początkiem promocji warto wybrać słowa kluczowe wraz z podziałem na kategorie ważności.

Słowa kluczowe spełniają różne role:

  • ogólne – często zapewniają tak zwane „puste wejścia”, które powodują same wyświetlenia, a nie konwersje.
  • long tail – składają się z wielu wyrazów, trafiają do konkretniejszego klienta. Charakteryzują się większą konwersją oraz mniejszą konkurencyjnością – łatwiej stworzyć skuteczną kampanie reklamową.
  • regionalne – frazy kluczowe na rybki regionalne.
  • pytania – rzadko spotykany sposób pozycjonowania – niekiedy bardzo skuteczny – zazwyczaj wybierają to ludzie, którzy szukają opinii na temat konkretnego przedmiotu.

3. Wybieraj popularne słowa kluczowe

Staraj się unikać słów kluczowych, których użytkownicy nie wyszukują. Nawet jeśli uda nam się uzyskać dobre pozycje w wynikach wyszukiwania to nie ma większego znaczenia.

W przypadku sklepów internetowych często wybiera się pozycjonowanie metodą long tail.

4. Zbilansuj koszty pozycjonowania i przychodu

Pozycjonowanie to długotrwały proces, który wymaga dużego nakładu czasu. Jeśli na początku wybierzemy złe słowa kluczowe to o ich efektywności dowiemy się za późno.

 

Obecność profesjonalnej strony internetowej w sieci jest koniecznością w każdej branży. Aby pokonać konkurencje musisz się wyróżnić jakością oraz wartością merytoryczną witryny.