Dobrze dobrane słowa kluczowe w rękach osoby zajmującej się pozycjonowaniem to klucz do sukcesu każdej firmy. Wiele prowadzących firmy lekceważy ten problem. Uważa, że pomoc nie jest im potrzebna.
Tytuł artykułu internetowego jest niezwykle istotny argument dla normalnego czytelnika, jak i wyszukiwarki internetowe. W tytule powinniśmy umieszczać najważniejsze słowa kluczowe.
Według przeprowadzonych analiz ilość procentowa słów kluczowych do treści powinna wynosić maksymalnie 6-7%. Frazy kluczowe w treści powinny być pogrubione – oczywiście w granicach zdrowego rozsądku.
Bardzo istotny element w treści. Można wyróżnić 6 poziomów nagłówków, h1 – najbardziej ważny, h6 – najmniej ważny.
1. Wybierz słowa kluczowe, które odzwierciedlają zawartość strony
Niekiedy użytkownicy skupiają się na słowach kluczowych, których w ogóle nie występują w treści witryny. Pozycjonowanie tego typu słów kluczowych nie przyniesie oczekiwanych efektów. Oprócz tego użytkownik wprowadzony w błąd nie wróci kolejny raz na witrynę.
2. Zapisz wszystkie możliwości słów kluczowych
Przed początkiem promocji warto wybrać słowa kluczowe wraz z podziałem na kategorie ważności.
Słowa kluczowe spełniają różne role:
3. Wybieraj popularne słowa kluczowe
Staraj się unikać słów kluczowych, których użytkownicy nie wyszukują. Nawet jeśli uda nam się uzyskać dobre pozycje w wynikach wyszukiwania to nie ma większego znaczenia.
W przypadku sklepów internetowych często wybiera się pozycjonowanie metodą long tail.
4. Zbilansuj koszty pozycjonowania i przychodu
Pozycjonowanie to długotrwały proces, który wymaga dużego nakładu czasu. Jeśli na początku wybierzemy złe słowa kluczowe to o ich efektywności dowiemy się za późno.
Obecność profesjonalnej strony internetowej w sieci jest koniecznością w każdej branży. Aby pokonać konkurencje musisz się wyróżnić jakością oraz wartością merytoryczną witryny.