Witryny, które szybko prezentują zawartość, cieszą się większą użytkowników przeglądających strony – często może się to przełożyć np. na lepszą sprzedaż. Kolejnym ważnym aspektem są lepiej traktowane przez Google, co premiuje lepszymi pozycjami.
- rozmiar kodu, zdjęć, skryptów oraz animacji,
- szybkość renderowania strony,
- szybkość wymiany informacji pomiędzy serwerem.
Algorytm wyszukiwarki Google dba o to, aby użytkownik po wpisaniu interesującej jego frazy otrzymał jak najlepsze wyniki. Strony o dobrej, użytecznej treści z jasną nawigacją, szybko się ładujące są wyżej pozycjonowane.
Porady:
- odpowiednia kolejność wczytywania elementów – zadbaj o to, aby najpierw była wczytywana jego górna część,
- zmniejsz rozmiar kodu – usuń niepotrzebne elementy,
- zmniejsz style – usuń tutaj również niepotrzebne elementy styli,
- zoptymalizuj obrazy – kompresja obrazków jest bardzo prosta a zarazem strasznie skuteczna,
- skróć czas odpowiedzi serwera – jeżeli problem nie zniknie zmień serwer na szybszy.
- zastosuj najnowsze standardy programowania,
- stosuj tylko potrzebne wtyczki ułatwiające pracę.
Skorzystaj z naszej oferty optymalizacji strony internetowej