Jakie strony internetowe odnoszą sukces?

W czasach wszechobecnego Internetu posiadanie strony internetowej jest podstawą w dobrym funkcjonowaniu każdej firmy. Strony internetowe przechodzą prawdziwy przełom nie są już „tylko” lecz „aż” wizytówką firmy. Odpowiednio dopasowane do odbiorców podnoszą prestiż w oczach klientów. Już na etapie projektowania należy pomyśleć co będzie definiować sukces firmy. Wygląd strony będzie w dużej mierze uzależniony od tego do jakiej grupy odbiorców ma trafić. Nie ma złotego środka, szablonu który zagwarantuje sukces. Jednak można wyróżnić parę elementów które ukierunkują działania i pomogą spełnić oczekiwania użytkowników.

Wersja mobilna

Nawet najlepiej stworzona strona bez możliwości dopasowania do urządzeń mobilnych przy obecnym postępie technologii staje się bezużyteczna. Życie w pośpiech zmusza do optymalnego wykorzystania tak cennego czasu. Coraz większa liczba osób aby czasu tracić jak najmniej nadrabia zaległości np. w drodze do pracy przeglądając strony internetowe na tabletach bądź telefonach. Tworzenie stron responsywnych ułatwi odbiorcy znalezienie pożądanej informacji, ponieważ strona ta dostosowuje się do każdej wielkości ekranu. Ponadto nie jest konieczne tworzenie nowej zawartości co zmniejsza nakład pracy przy jej tworzeniu.

Firma = ludzie

Przedstawiając członków firmy którzy ją budują, klienci lepiej odbierają biznes. Widzą firmę nie tylko przez pryzmat loga ale również ludzi wchodzących w skład zespołu, który pracuje na wspólne dobro. Można stworzyć osobną podstronę w celu przedstawienia pracowników.
Oddzielna podstrona dla każdej usługi
W celu stworzenia jak najwygodniejszej strony internetowej dla użytkownika należy dla każdej usługi stworzyć osobną podstronę. Ułatwi to wyszukiwanie konkretnych informacji. Usługa utworzona w osobnej podstronie uzyska tzw. landing page z własnym adresem URL z uwzględnieniem ważnych dla nas słów kluczowych.

Oddzielna podstrona dla każdej siedziby

Jeżeli firma dysponuje więcej niż jedną fizyczną siedzibą należy na stronie umieścić czytelną informację na ten temat. Klient powinien wiedzieć gdzie znajdują się placówki w których może skorzystać z danej usługi. Założenie oddzielnej podstrony ułatwi znalezienie w wyszukiwarce. Na podstronie oprócz podstawowych informacji takich jak adres danej siedziby oraz dane kontaktowe można zamieścić mapkę z lokalizacją w celu ułatwienia dojazdu.

Portale społecznościowe

Świetnym pomysłem na pozyskanie nowych klientów są portale społecznościowe, które w świecie marketingu odgrywają coraz większą rolę. Solidnie stworzony i dobrze prowadzony profil w social media jest znakomitym kanałem dystrybucji dla naszej oferty. Stworzenie synergii pomiędzy profilami, a stroną WWW pozwoli na bycie w stałym kontakcie z klientami informując o dostępnych nowościach oraz obecnych promocjach nie dajmy klientowi o sobie zapomnieć.

Strona internetowa powinna być dobrze stworzona i umiejętnie prowadzona. Wypisane wyżej elementy to tylko część o której trzeba pamiętać.