Dlaczego nie kupujemy w Internecie?

Zakupy w sklepach internetowych są coraz to popularniejsze ze względu na możliwość przeglądania ofert różnych sklepów bez wychodzenia z domu. Jednak nie dla wszystkich jest to najlepsza forma robienia zakupów.

W badaniach przeprowadzonych przez Gemius aż 48% ankietowanych opowiedziała się przeciwko zakupom internetowym ze względu na brak możliwości zobaczenia danej rzeczy. Drugim najczęściej wymienianym minusem zakupów online jest brak możliwości rozmowy ze sprzedawcą (17% internautów). 7% badanych obawia się, że cały proces zakupów online jest zbyt skomplikowany.

Dużym zaskoczeniem jest fakt , iż osoby po 50 r.ż. są bardzo pozytywnie nastawione do takich nowości jak zakupy internetowe. Z badań wynika, że są oni w stanie wydać nawet cztery razy więcej niż osoby w wieku 20-30 lat.

W otrzymanych wynikach zwrócono również uwagę na pewną tendencję która pokazuje, że cena nie jest najważniejszym wyznacznikiem decydującym o zakupie tego a nie innego towaru. Coraz większy nacisk kładzie się na jakość obsługi klienta. Niemal 1/5 badanych odpowiada, iż wybór padnie na tego sprzedawcę, który będzie najlepiej oceniany przez swoich klientów.

Dostosowywanie oferty do ciągle zmieniających się potrzeb konsumentów, rozwiewanie wszelkich wątpliwości i dobry kontakt z klientem może okazać się kluczem do sukcesu danej firmy.