Pozycjonowanie stron WWW Rzeszów

Po stworzeniu strony internetowej oraz wprowadzeniu jej w Internet nadszedł czas na jej wypromowanie. Jednym z lepszych do tego sposobów jest pozycjonowanie witryn. Pewnie chcecie wiedzieć co to takiego jest. Już śpieszę z wytłumaczeniem wam tego drodzy czytelnicy. Tak więc pozycjonowanie inaczej SEO, to działania mające na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji danej strony internetowej w wyszukiwarce na przykład Google.

Strona wyników Google

Zanim zacznę jednak pisać o tym coś więcej, na sam początek chciałbym wam w ogóle opowiedzieć jak się prezentują wyniki wyszukiwania w takiej wyszukiwarce. Wpiszcie sobie w Google dowolną frazę np. „pozycjonowanie stron internetowych”. Niektóre wyniki oznaczone są znakiem „Reklama”. Są to płatne wyniki wyszukiwania (PPC) i jak sama nazwa wskazuje dana firma chcąc w ten sposób wypromować swoją stronę musi zapłacić za pierwsze miejsce w ich wynikach. Jeśli chodzi o pozostałe opcje to tzw. naturalne wyniki wyszukiwania i to one będą nas interesować pod względem pozycjonowania.

 Na czym polega pozycjonowanie

Pierwszym krokiem do wypromowania w SEO naszej witryny jest dodanie jej do katalogu Google. Wasza strona internetowa zostanie odnaleziona w wyszukiwarce za pomocą odpowiednich słów kluczowych. Aby dobrze je dobrać do pozycjonowania, powinno się przeprowadzić ich wstępną analizę, czyli sprawdzenie pod jakimi słowami są poszukiwane podobne usługi . Macie tak je dobrać, abyście mieli szansę na szybkie wypozycjonowanie ich.

Należy jednak pamiętać, że dobrze dobrane frazy to nie wszystko. Google dosyć często zmienia swoje algorytmy, przez co dążą do promowania bardziej wartościowych treści. Oczywiście nie wiemy jak taki algorytm działa, ale wiemy za to jakie czynniki wpływają na wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Ogólnie rzecz ujmując możemy je podzielić na dwie grupy. Czynniki związane z treścią i działaniem strony internetowej oraz czynniki związane z jej popularnością w Internecie. W przypadku tej pierwszej algorytm zwraca szczególną uwagę na ilość treści, występowanie słów kluczowych w nagłówkach, samym tekście jak i w adresie URL, na szybkość ładowania strony oraz na odpowiednią optymalizację kodu HTML.

Natomiast jeśli chodzi o tą drugą grupę czynników, oparta jest ona na linkach strony zamieszczonej na innych witrynach. Biorą na przykład pod uwagę ile różnych stron internetowych posiada nasze linki, jak też czy jesteśmy obecni na różnych portalach społecznościowych. Tak więc nawet jeśli firma której zleciliście pozycjonowanie sprawi, że znajdziecie się na jednym z pierwszych trzech miejsc wyszukiwania, które dadzą wam szansę na wypromowanie twojej strony, to jeśli nie będziesz aktualizował jej na bieżąco, to możesz z tego wysokiego miejsca bardzo szybko spaść.

Podsumowanie

Aby witryna mogła się wybić w takiej wyszukiwarce jak Google powinna:

  • mieć przyjazne adresy URL
  • posiadać słowa kluczowe zawarte w samodzielnie stworzonych tekstach,
  • często aktualizować strony np. cykliczne raz na dwa tygodnie,
  • posiadać linkowanie wewnętrzne, które będzie bogate w słowa kluczowe,
  • mieć forum lub bloga, dzięki którym utrzymamy regularny kontakt z klientem,
  • mieć stworzoną mapę strony, dzięki czemu będzie bardziej przejrzysta,
  • być zaangażowana w portale społecznościowe,
  • szybko się wczytywać, przez co odbiorca będzie bardziej zadowolony.