Nieodłącznym elementem naszej obecności w internecie jest oprócz wykonania strony internetowej, skuteczne jej pozycjonowanie, oraz aktywność w mediach społecznościowych. Rezygnacja z tych elementów może oznaczać, że nasze strony firmowe owszem, istnieją, ale nikt poza nami o nich nie wie i nikt z nich nie korzysta – a zatem sens ich istnienia jest dość dyskusyjny. Przyjrzyjmy się więc – po co to wszystko,
Wielu ludzi uważa, że jeśli wpiszą nazwę własnej firmy w Google i w wynikach wyszukiwania pokaże się ich strona internetowa – to wszytko jest OK. Jednak nie taki powinien być nasz cel, jeśli ktoś zna nazwę naszej firmy, to w 95% przypadków wystarczy dodać do niej końcówkę .pl, aby wejść na właściwą stronę. Co innego, gdy zajmujemy się sprzątaniem w Warszawie i chcemy, aby strona naszej firmy pokazała się użytkownikowi po wpisaniu w wyszukiwarkę słów „sprzątanie Warszawa”, Google zwrócą nam prawie milion wyników. To ponad 100 tysięcy stron po 10 wyników, a jak wskazują wyniki badań – ludzie rzadko klikają na dalsze niż pierwsza strony. Jak powszechne jest to zjawisko? Jedna z uczelni przeprowadziła precyzyjne badania na ten temat i zgodnie z ich wynikami – połowa użytkowników nie klika dalej niż na trzecią wyszukaną na pierwszej stronie pozycję. 91% użytkowników nigdy nawet nie wchodzi na drugą stronę. A zatem, jeśli nie zadbamy o pozycjonowanie i nasza strona będzie gdzieś daleko – nikt jej nie odwiedzi.
Częściowo to tajemnica każdej z firm pozycjonerskich. Znane są niektóre wytyczne Google, natomiast reszta wynika już z praktyki poszczególnych firm. Z pewnością najlepiej będzie, jeśli samo projektowanie stron internetowych będzie robione z myślą o pozycjonowaniu. Jeśli tego zaniedbamy, to nasze strony firmowe mogą mieć znacznie trudniejszą drogę na szczyt listy wyników. Dlatego, jeśli zamawiamy tworzenie stron internetowych, to upewnijmy się, że firma je tworząca ma świadomość naszych oczekiwań, co do optymalizacji.